Japanese Cheesecake / Japanischer Käsekuchen

Japanese Cheesecake


Baking or making desserts was never my forte, however,  I live abroad and craving certain food from time to time from my home country I try to make it at home. With time I got better but when it comes to the Japanese kitchen and cooking some Japanese recipes are still foreign to me. My husband asked me to make a Japanese cheesecake with blueberries for his birthday. I said yes, just thinking of a German cheesecake but no, the Japanese cheesecake is different. Not as sweet and heavy as our German cheesecake wich is done with Quark. So, I started researching Japanese Cheesecakes and found a lovely recipe on https://whiteonricecouple.com/recipes/japanese-cheesecake-recipe/ . I changed the ingredients a little especially the sugar but it tasted so good. A great gift for my husband. I also put in my experience from baking German cheesecakes.Backen oder Desserts machen war nie meine Stärke, aber ich lebe im Ausland und sehne mich von Zeit zu Zeit nach bestimmten Lebensmitteln aus meinem Heimatland. Ich versuche es zu Hause zu machen. Mit der Zeit wurde ich besser, aber wenn es um die japanische Küche und das Kochen geht, sind mir einige japanische Rezepte immer noch fremd. Mein Mann bat mich, zu seinem Geburtstag einen japanischen Käsekuchen mit Heidelbeeren zu backen. Ich sagte ja, dachte nur an einen deutschen Käsekuchen, aber nein, der japanische Käsekuchen ist anders. Nicht so süß und schwer wie unser deutscher Käsekuchen, der mit Quark gemacht wird, ist.Also begann ich nach japanischen Käsekuchen Rezepten zu suchen und fand ein schönes Rezept unter https://whiteonricecouple.com/recipes/japanese-cheesecake-recipe/. Ich habe die Zutaten ein wenig geändert, besonders was den Zucker angeht aber es hat so gut geschmeckt. Ein tolles Geschenk für meinen Mann. Ich habe auch meine Erfahrungen mit dem Backen deutscher Käsekuchen eingebracht.






Rezept / Recipe / レシピ
8 servings / 2hrs
Japanische Käsetorte mit Heidelbeeren
Japanese Cheesecake with Blueberries
日本のブルーベリーチーズケーキ
Zutaten (Tortenform 20cm Durchmesser)
Ingredients 
 材料  (直径20cm)



  • 50g Butter
  • 50g unsalted butter, at room temperature
  •  バター無塩。。。50g
  • 6 Eier trennen 
  • 6 eggs, whites and yolks separated
  • 。。。6個 - 別々の卵黄と卵白
  • 225g  Frischkäse 
  • 225g cream cheese, at room temperature
  • クリームチーズ。。。 225g
  • 2 Löffel Maisstärke
  • 2 tablespoons cornstarch
  •   コーンスターチ。。。2スプーン
  • 60g Mehl
  • 60g flour
  • 小麦粉。。。60g
  • 120ml Milch
  • 120ml milk
  •  牛乳。。。 120ml
  • 1 Prise Salz
  • pinch of salt
  • 塩。。。ひとつまみ
  • abgeriebene Schale einer Zitrone
  • finely grated zest from one medium lemon
  •   レモンの皮
  • 1 Teelöffel Vanilleextrakt 
  • 1 teaspoon vanilla extract
  •   バニラ。。。1小さじ
  • 1 Löffel Zitronensaft
  • 1 tablespoon fresh lemon juice
  •   レモン汁。。。1スプーン
  • 100g Zucker
  • 100g sugar
  • 砂糖。。。10g



Heidelbeeren Soße
Blueberry Sauce
ブルーベリーソース
  • 160g Heidelbeeren
  • 160g blueberries
  •  ブルーベリー。。。 160g
  • 20g Zucker
  • 20g sugar
  •   砂糖。。。20g
  • 1 Löffel Zitronensaft
  • 1 tablespoon fresh lemon juice
  • レモン汁。。。1スプーン








Direction
1
  • Den Ofen auf 160°C vorheizen. Die Springbackform mit Butter einfetten. Backpapier auf dem Boden legen. Backofenblech in den Ofen und mit Wasser zu 80% auffüllen.
  • Preheat oven to 325F (160C). Grease the Springform with butter and line with oven paper. Fill the roast pan 80 % with water. 

2
  • Die Eiweiße mit einer Prise Salz steif schlagen. 
  • Whisk the egg whites & salt until stiff.

3
  • Milch erwärmen
  • Warm up the milk.

4
  • Butter schmelzen 
  • Butter schmelzen

5
  • Frischkäse mit der Butter verschlagen
  • Mix Cream cheese and butter

6
  • Nun kommt die warme Milch, Eigelbe, abgeriebene Schale einer Zitrone, Zitronensaft und Vanille Extract zur Masse dazu.
  • Add warm milk, egg yolks, lemon zest, lemon juice and vanilla extract.

7
  • Vermische das Mehl und die Maisstärke und verrühre es mit der Frischkäse Masse.
  • Mix flour and cornstarch and add to the cheese mix.

8
  • Steif geschlagenes Eiweiß unter die Masse heben.
  • Add the whipped egg whites to the batter and carefully fold it in to the batter

9
  • Die Springform 80% auffüllen.
  • Fill the cake pan to 80%

10
  • Den Käsekuchen 70 Minuten backen und den Ofen während dieser Zeit nicht öffnen.
  • Bake the cheesecake for 1 hour 10 minutes, do not open the oven.

11
  • Der Kuchen sollte mindestens 15 Minuten ruhen lassen. 
  • Let the cake cool down for at least 15 minutes.









Direction
Heidelbeer Soße / Blueberry sauce / ブルーベリーソース
1
Die Heidelbeeren in den Topf, Zucker und Zitronensaft dazu und erhitzen. Wenn die Heidelbeeren weich sind, ist die Sauce fertig.
Heat blueberries with sugar and lemon juice until they are soft. 







Have fun in trying this recipe until the next cooking adventure. 
Viel Spaß beim Backen. 


XOX
Martina T.

Kommentare

Beliebte Posts